Organisk og annonser
Arctic Edge ble startet av Yann Rashid i 2013, i Longyearbyen. Yann jobbet og bodde på Svalbard i over 10 år, og ideen bak merket tar inspirasjon fraområdet og historiene dyrket der. Alle plagg produseres i New Zealand vedbruk av en blanding av merinoull, pungrotte og silke. Pungrotten er et ikke-innfødt, invaderende dyr i New Zealand og forårsaker enorm skade pålandets naturlige flora og fauna. Fiberkildene er et biprodukt av detnasjonale utryddelsesprogrammet.
Plaggene har nådd Nordpolen, Sydpolen og toppen av Everest, og er ensoleklar favoritt blant innbyggerne i Longyearbyen. I november 2021 bleOslo-avdelingen av Arctic Edge etablert for å lette nettbasert salg ogdistribusjon til det norske fastlandsmarkedet.
Under videre etablering i markedet trengte Arctic Edge bistand medkonsept og innhold til sosiale medier som er engasjerende, fangeroppmerksomhet, men som også representerer en sterk identitet som speilerog synliggjør valgene man har tatt. De hadde også nettopp hatt en kampanje med Marius, og en kommende kampanje med Moomin, der målet var å øke oppmerksomheten bevisstheten og engasjementet rundt disse kampanjene.
Vi identifiserte flere utfordringer for Arctic Edge
1. Øke antall besøkende på nettbutikken.
2. Økt oppmerksomhet rundt kampanjelanseringer.
3. Måle effektiviteten av markedsføringstiltak.
4. Kreativitet rundt utforming av kampanjer.
Fokuset ble å øke merkevarebevisstheten for kampanjelanseringer med Marius og Moomin, øke trafikk og salg gjennom annonsering på Meta, og øke merkevarebevissthet med en presentasjonsvideo. Målet var også at presentasjonsvideoen kunne bli brukt i sammenheng med innsalg til butikker og samarbeidspartnere for å forklare konsept, og produkt, og den unike historien bak selskapet.
(Gjennomsnitt er vanlighvis på 1,3%)