253% økning i salg med innhold på
Sosiale medier

Organisk og annonser

Bakgrunn

WeightWellness er et ungt, norsk selskap med innovative løsninger innenvarig vektnedgang uten diett, med egenkjærlighet og tilstedeværelse. Omtale iDagbladet peker på en løsning utenom det normale innenfor coaching.

“‒ Ingvill (49) raste ned i vekt – helt uten å måtte følge et stramt program. I artikkelendeler hun metoden som gjorde at hun lyktes, foruten at Norges fremste professor påovervekt deler sin oppskrift."

Under videre etablering i markedet trenger WeightWellness konsept og innhold tilsosiale medier som er er engasjerende, fanger oppmerksomhet, men som ogsårepresenterer en sterk identitet som speiler og synliggjør valgene man har tatt. For åutnytte nåværende moment trengte WeightWellness raskt noen visuelle virkemidler forå fremstå profesjonell og ha en tydelig signatur i det løpende arbeidet.

Utfordringer

Vi identifiserte flere utfordringer for Weight Wellness

       1. Øke trafikk
       2. Øke engasjement og følgere
       3. Få på plass en innholdskalender
       4. Gjøre innholdsproduksjon mer tidseffektivt
       5. Måle effektiviteten av markedsføringstiltak.
      6. Kreativitet rundt utforming av kampanjer.

Reels

karuseller

Økning i salg gjennom SoMe

253%

Økning i
antall følgere

3500

Økning i antall engasjerte kontoer

80%

Wideangle har håndtert aspekter som filmproduksjon til annonser, innhold til Instagram samt planlegging, opptak, og redigering.

Med tekniske ferdigheter og kreativitet har Wideangle vært med å løfte profilen vår. De har hjulpet oss med å øke antall følgere betydelig, og engasjementet på våre sosiale medieplattformer har blitt mye bedre.

De er pålitelige, dedikerte og talentfulle, og vil definitivt være en ressurs for ethvert team eller prosjekt.
Hege Leandersen
Weight Wellness